Osteguna,
2024ko Apirilak25

MugaKultura

loader-image
Durango
5:40 pm,
temperature icon 13°C
Humidity 85 %
Ráfagas de viento: 15 Km/h

79 urte bete dira Amorebieta-Etxanora tropa frankistak sartu ziranetik

ANDONI ZORNOTZA EAJ

Andoni Agirrebeitia

Pasa den eguaztenenan, maiatzaren 18an, hirurogeita hemeretzi urte bete dira Amorebieta-Etxanora tropa frankistak sartu ziranetik. Gertakizun gogorra zornotzarrentzat, hildako ugari sortarazi ebazelako, derrigorrez ebakuatu beharrak, kartzela eta errepresioa.

Asko eta askoren bizitza pertsonala hankaz gora jarri eban.

Benetako alkarbizitza ez dator iragana lurperatzeagaz batera.

Gure ustez, askoz be egokiagoa da kapitulu latz hau gure oroimenean bizirik mantentzea eta inoiz egon behar ez ziran biktimak omentzea.

El día 18 de mayo de 1937, el ejército golpista del general Mola entró en Amorebieta-Etxano por la fuerza.

Y el régimen totalitario que luego se instauró dejó tras de sí muchos asesinatos, muchas  familias deshechas y exiliadas… En definitiva, fue el comienzo de una venganza política.

Con un Amorebieta-Etxano acallado por el fuego y el miedo tras los bombardeos de los días 14 y 16, el día 18 entraron en nuestro pueblo las tropas del bando franquista.

Debemos recordar a las víctimas de la Guerra civil. Para que se conozca la verdad y porque la memoria histórica debe ser el esfuerzo consciente de todos y todas por entroncar con nuestro pasado, valorándolo y tratándolo con especial respeto.

Es por todo ello que quisiera dar las gracias a los que han trabajado por recuperar la memoria histórica en Amorebieta-Etxano y, cómo no, a todos y todas los que participaron en el homenaje que rendimos el sábado.

Bonbardaketak, hilketak, presoak, erbestea eta mendekua.

Hori dela eta, omenaldi horretan parte hartu zenuten guztioi, Udalaren esker ona emon behar deutsuet.

*Andoni Agirrebeitia, Amorebieta-Etxanoko alkatea da

Ayúdanos a crecer en cultura difundiendo esta idea.

Bilatu